آیا بزرگ کردن سینه با پروتز خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهد؟
بسیاری از مطالعات نشان داده اند، زنانی که پروتز سینه انجام می دهند، در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان نیستند. علاوه بر این، پروتز سینه تشخیص سرطان پستان را تاخیر نمی دهد.
آیا حس نوک سینه بعد از عمل جراحی سینه تغییر می کند؟
اکثر زنان پس از عمل جراحی پستان، حس در ناحیه نوک سینه خود را از دست می دهند، ولی این حس بعد از ۶ الی ۱۲ ماه به حالت عادی خود باز می گردد و در برخی موارد این اتفاق ممکن است دائمی باشد.
تا چه زمانی بعد از جراحی و پروتز سینه نباید ورزش کرد؟
توصیه می شود که بیماران بلافاصله پس از جراحی پیاده روی کنند. با این حال، نباید هیچ گونه تمرین و ورزش فیزیکی شدید را برای شش هفته پس از عمل انجام دهند. ورزش های فیزیکی شامل بلند کردن وزنه، دوچرخه سواری، دویدن و دیگر فعالیت های شدید ممکن است باعث شود که پروتز ها از جای خود حرکت کنند.
چند وقت بعد از جراحی سینه می توانم رانندگی کنم؟
یک هفته پس از عمل جراحی و زمانی که دیگر نیاز به داروهای مسکن ندارید، می توانید رانندگی کنید.
چه چیزهایی را قبل از جراحی سینه مصرف نکنیم؟
برای جلوگیری از خونریزی در طول عمل جراحی سینه، قبل و بعد از جراحی از کشیدن سیگار، مصرف آسپیرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی،خودداری کنید.
دلایل جراحی سینه مردان چیست؟
بزرگی بیش از حد سینه‌ها، مشکلی است که ممکن است در هر سنی برای مردان به وجود بیاید. نشانه اصلی این مشکل وجود بافت اضافی در سینه‌ها است که ممکن است دردناک یا حساس باشد و باید عمل جراحی سینه انجام شود.
در چه صورت بیمه نامه ها هزینه جراحی سینه را پرداخت می کنند؟
از آنجا که این عمل، جزء جراحی‌های زیبایی قرار می‌گیرد، نمی‌توانید هزینه انجام آن را از محل بیمه‌نامه درمان دریافت کنید. اما اگر بزرگ بودن سینه‌ها، به بدنتان آسیبی رسانده باشد، می‌توانید درخواست تشکیل کمیسیون پزشکی را مطرح کنید و در صورتی که انجام جراحی سینه ضروری تشخیص داده شود هزینه درمان شما از محل بیمه نامه پرداخت می شود.
آیا این عمل جراحی پردرد و دردناک است ؟
چند روز بعد از انجام عمل جراحی ، احتمالا میزان متعارفی درد خواهید داشت که باید با استفاده از مسکن مناسب کنترل شود. درد معمولا بعد از (۴- ۵)روز بهبود می یابد.