دکتر مریم شفیعی / چه ترشحاتی خبر از بدخیمی سرطان پستان می دهند؟

چه ترشحاتی خبر از بدخیمی سرطان پستان می دهند؟

ترشحات بدخیم پستان

چه نوع ترشحاتی خبر از بدخیمی سرطان پستان می دهند؟

این ترشحات در برخی از خانم ها با فشار نوک پستان ترشحات خارج می شود، در خانم هایی که قرص های ضدبارداری و قرص های آرامبخش استفاده می کنند و یا در حوالی یائسگی هستند این ترشحات بیشتر دیده می شود. ترشحات نوک پستان همیشه برای خانم ها نگران کننده هستند و اما بهتر است که بدانید این ترشحات اکثرا خوش خیم هستند، ترشحاتی خبر از بدخیم بودن می دهند یک سری ویژگی دارند که شامل : ترشحات خونی رنگ، ترشحات خودبخودی و ناگهانی، ترشحات یکطرفه و خروج از یک مجاری و در نهایت زمانی که خروج ترشح از نوک پستان همزمان با لمس و احساس یک توده باشد و در خانم های بالای ۴۰ سال باید جدی گرفته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بیماری های پستان می توانید با بهترین متخصص جراح عمومی در تهران همراه باشید.

ترشحات پستانی چیست؟

هرمایعی که از نوک پستان ها به بیرون تراوش کند به عنوانن ترشح پستانی در نظر گرفته می شود، این نوع ترشحات در خانم های بارداری و یا خانم های که در مرحله شیردهی به سر می برند اصلا غیر طبیعی نمی باشد و در دیگر بانوان اندکی جای نگرانی دارد اما نه زیاد و ناراحت کننده نیست. تخلیه نوک پستان در آقایان بطورکلی مشکل تلفی می شود و جای بررسی دارد و کمی نگران کننده تر از خانم ها است.

علائم اولیه سرطان سینه

چه ترشحاتی خبر از بدخیمی سرطان پستان می دهند؟ نشانه و علائم سرطان سینه در هر شخصی متفاوت می باشد از همین جهت تعدادی از علائمی که نشانه وجود بیماری در پستان ها می باشد شامل :
۱) افزایش اندازه پستان ها که همراه با تغییر ظاهری باشد.
۲) ممکن است ظاهر نوک هر دو پستان و یا یک پستان تغییر شکل دهد.
۳) ترشحاتی غیر از ترشحات شیری
۴) احساس درد کلی در بخشی از هر پستان
۵) داخل و یا در سطح پستان ها توده یا گره هایی مشاهده شود.
۶) تغییرات ظاهری در پوست پستان ها مانند تورم، قرمزی و …

علائم تهاجمی برای تشخیص سرطان پستان

– آسیب و ضربه پستان ها
– وجود توده های غیر سرطانی در غده هیپوفیز

تشخیص و درمان

بعد از مراجعه به پزشک و تشخیص درست و اصولی شما تحت درمان قرار می گیرید که اگر ترشحات پستانی بدخیم باشد کمی وضعیت فرق می کند و برای درمان آن نیاز به زمان و راه های متفاوتی حتی جراحی سینه می باشد. اما بطورکلی با بروز همچین مشکلاتی خیلی زود خودتان را نبازید و اجازه دهید ابتدا تشخیص درست و اصولی داده شود سپس در مرحله بعدی نیاز است که زیر نظر متخصص و جراح خود اقدامات درمانی را آغاز کنید.

راه های ارتباطی با دکتر مریم شفیعی شماره تماس مستقم دکتر : ۰۲۱۶۶۳۶۳۸۲۸ آدرس مطب : خیابان امام خمینی به سمت غرب بعد از تقاطع کارون پلاک ۱۰۴۶ طبقه اول واحد اول پیج اینستاگرام دکتر مریم شفیعی

اقدامات تشخیص سرطان پستان

بررسی و آزمایش برروی ترشحات خروجی از پستان ، آزمایش خون، ماموگرافی از هر دو سینه، سونوگرافی از هر دو سینه، انجام اسکن مغزی و عمل جراحی خارج کردن یک یا چند مجرا از نوک پستان و در نهایت بررسی کلی و اقدامات درمانی برای حل این مشکلات انجام می شود.

علل درد سینه در زنان

دلایل ترشحات پستانی

ترشحات پستانی دلایل بسیار زیادی می تواند داشته باشد از جمله :
شیردهی و بارداری ، تحریک بیش از حد نوک پستان ها، تغییرات فیبروکیستیک پستان، گالاکتوره، استفاده از برخی داروها و گیاهان محرک، کم کاری تیروئید، مواد مخدر و استعمال دخانیات بخصوص سیگار، عفونت های مداوم در پستان، گشاد شدن مجاری پستان، وجود یک تومور خوش خیم و زیگیل مانند در مجاری شیری و تومورهای غده هیپوفیز.

در نتیجه ترشحات پستانی دلایل و عوامل مختلفی می توانند داشته باشند که در بالا همه ی آنها توضیح داده شده است و اگر که باتوجه به تشخیص و بررسی عواملی که گفته شد مشخص شود دچار سرطان پستان شده اید باید هرچه سریع تر برای درمان اقدام کنید و از سلامتی کامل خود مطمئن شوید.