دکتر مریم شفیعی / علائم و درمان فیبروآدنوم

علائم و درمان فیبروآدنوم

فیبروآدنوم چیست ؟ فیبروآدونوم از جمله بیماری هایی است که در نواحی سینه زنان و بیشتر در زنان جوان رخ می دهد، اما خوش بختانه پیش از این که وارد مبحث اصلی مان شویم بهتر است این نوید را به شما بدهیم که این بیماری ابدا بیماری سخت و لاعلاجی نیست.
از این رو اگر پزشک شما وجود فیبروآدنوم را در بافت سینه شما تشخیص داه است بهتر است که ارامش خود را حفظ کنید تا برایتان بگوییم که این توده ها دقیقا چه هستند و هیچ تهدیدی برای سلامتی شما محسوب نمی شوند. صرفا باید این بیماری را به موقع تشخیص داد و پیش از این که شرایط دشواری را برای شما ایجاد کند روند درمان انجام شود، برای تشخیص سریع این بیماری شما می توانید با دکتر مریم شفیعی همراه باشید.

فیبروآدنوم چیست؟

فیبروآدنوم به طور کلی به توده هایی گفته می شود که در داخل بافت سینه زنان ایجاد می شود اما این توده ها غیر سرطانی، خوش خیم و نیز هیچ مشکلی برای زنان ایجاد نمی کنند. این توده های سینه حتی دردی به همراه ندارند از این رو گاها برخی از زنان دیرتر از این عارضه باخبر می شوند، بنابراین فیبروآدنوم در واقع به رشد بی رویه و غیر طبیعی بافت های فیبری در درون بافت سینه گفته می شود. زنان و دختران در دهه سوم زندگی خود احتمال دارد که با این توده ها روبرو شوند و همین امر سبب می شود که نگران و دغدغه مند گردند.علل درد سینه در زنان یکی از مهمترین نکاتی است که پس از احساس آن شما باید اقدام به مراجعه به پزشک متخصص کنید.

علائم و درمان فیبروآدنوم

فیبروآدنوم-چیست

علائم و نشانه های فیبروآدنوم

مهم ترین و شایع ترین نشانه هایی که می توان برای فیبروآدنوم نام برد از این قرار است:
• توده هایی که در غالب موارد گرد هستند در زیر بافت سینه.
• توده هایی نرم و لاستیکی مانند که قابل جابجایی در زیر بافت سینه هستند.
• این توده ها با لمس کردن کاملا حس می شوند و حتی زیر دست حرکت می کنند

آیا فیبروآدنوم درد دارد؟

فیبروآدنوم ها در حالت عادی دردناک نیستند. از این رو همین امر سبب می شود که گاها زنان دیر تر نسبت به وجود آنها اطلاع پیدا کنند. گاها زنان گزارش می کنند که به جهت این که درد نداشت توجه ما را دیر تر به خود جلب کرد، اما در مواردی زنان گزارش می کنند که فیبرو آدنوم ها گاها در مواردی که بزرگ باشند و در هنگام لمس درد خفیفی دارند یا این که برخی از زنان می گویند که گاها در دوران قاعدگی فیبروآدنوم ها درد ناک می شوند.

علل بروز فیبروآدنوم

به طور کلی دلیلی قطعی را نمی توان به عنوان ریشه واقعی و اصلی این بیماری معرفی کرد. از این رو علت این بیماری ناشناخته است.
اما برخی از عوامل به عنوان علل زمینه ساز رشد فیبروآندوم ها هستند. از جمله این عوامل می تواند هورمون هایی مثل استروژن در زنان باشد.
در واقع فرض بر این است که ترشح زیاد این هورمون در بدن می تواند به رشد بی رویه بافت های فیبری سینه کمک کند و این شرایط را به وجود بیاورد.

لیفت سینه بهتر یا پروتز سینه؟

درمان

روش درمان در واقع بسته به تعداد توده ها و سایز توده ها و نیز بسته به سن بیمار تعیین می شود، زمانی که تعداد این توده ها بیش از پنج تا توده باشد و نیز سایز توده ها نیز بیش از ۳ سانت باشد و همچنین زنانی که در بالای ۳۵ سال باشند این دسته از زنان باید تحت جراحی قرار گیرند و در طی یک جراحی می توان این توده ها را خارج ساخت و وضعیت بیمار به حال مساعد می رسد.

در تمامی طول نوشتار مهم ترین هدفی که دنبال می کردیم این بود که بتوانیم اطلاعاتی دقیق و جزیی را در زمینه فیبروآندوم در اختیار شما قرار دهیم بنابر تمامی اطلاعاتی که ارائه شده نتیجه گیریم که این بیماری جای نگرانی ندارد اما حتما باید تحت نظر بهترین جراح پروتز سینه در تهران  باشید تا بتوانید در صورت بروز خطرات روند درمانی لازم را انجام دهید.
برای این که فیبروآدنوم ها منجر به ایجاد شرایط پیچیده تر و تهدید آمیز برای سلامتی شما مبدل نشود پیشنهاد می شود که در صورتی که به این بیماری مبتلا هستید حتما در فواصل زمانی کوتاهی نزد متخصصین این حوزه بروید و معاینات لازم را داشته باشید.